Japp imorses var det då dax. Klockan 8.00 var jag och mamma på plats på KSS, för att göra mammografi och ultraljud.

Mammografin var inte alls som jag hade tänkt mig, gjorde inte alls ont överhuvudtaget! Men hon berättade även att dom inte pressar ihop lika hårt när man har inlägg. Så mammografin var a piece of cake! Efter det gick jag in i nästa rum och gjorde ett ultraljud på det högra bröstet. Doktorn höll på läääänge läääänge innan han sa nåt, då klappade hjärtat rätt hårt kan jag säga! 😣

Till slut öppnade han munnen och prata om knölen lite. En vätskeansamling på 7 mm. Men han kunde inte se vad det var, så en biopsi behövdes göras. Så en enorm spruta drogs fram och in i bröstet. Ur pumpades något.. Ingen aning om vad eller hur mycket. Blundade och tänkte på annat!
Läkarna diskuterade det som kommit i sprutan, och dom trodde att det förmodligen var gammal mjölk! Puh! Hoppas dom har rätt!!! Men nu inväntar jag svar på biopsin, så ett par dagar till innan jag antingen andas ut eller börja en sjujäkla kamp!

Nu ska jag se på big brother!
Hejsålång!